같이 일하셨던 안드로이드 개발자분이 아래 영상의 해석을 부탁하셔서 대충 해석을 해보았다.
한국어 해석이 없어 난감한 한국인 분들에게 조금이라도 도움이 되길 바라는 마음에 블로그에 올려본다.
대본처럼 짧게 짧게 해석본을 넣어 두었으니 영상은 따로 화면을 띄워놓고 대본과 함께 보면 이해가 쉬울 것 같다.
농담 부분은 내 맘대로 의역했고, 기술적인 부분은 구글 번역기 도움도 받았음을 미리 밝힌다!
관련 자료
- Google I/O 2022 : https://io.google/2022/intl/ko/
- 해당 영상: https://youtu.be/Z6iFhczA3NY
대본 해석
NICK BUTCHER (남자):
Welcome to "What's New in Android,"your guided tour through everything happening in Android Development across the platform, Jetpack tools, and more.
플랫폼, Jetpack 도구 등 Android 개발에서 일어나는 모든 일을 안내하는 "Android의 새로운 기능"에 오신 것을 환영합니다.
FLORINA MUNTENESCU(여자) :
This is a whirlwind tour, or more of a too long, didn't watch of all of the Android talks at I/O. And there's a lot to cover, so let's get started.
이것은 I/O에서 모든 Android talks를 시청하지 않은 분들을 위해 빠르게 진행되는 가이드 투어 입니다. 다룰 내용이 많으니 시작하겠습니다.
First up, my favorite topic, dogs. OK.
먼저 내가 가장 좋아하는 주제, 강아지! 알겠습니다… (농담)
My second favorite, Jetpack.
두 번째로 좋아하는 제트팩입니다.
Our Jetpack libraries help you implement our opinionated guidance and handle backwards compatibility.
Jetpack 라이브러리는 당사의 독창적인 지침을 구현하고 이전 버전과의 호환성을 처리하는 데 도움이 됩니다.
With over 120 libraries, Jetpack has a lot in store for you, from updates to existing libraries to brand-new libraries.
120개 이상의 라이브러리를 통해 Jetpack은 기존 라이브러리에 대한 업데이트에서 완전히 새로운 라이브러리에 이르기까지 많은 것을 저장할 수 있습니다.
The new JankStats library helps you track and analyze performance problems in your apps.
새로운 JankStats 라이브러리는 앱의 성능 문제를 추적하고 분석하는 데 도움이 됩니다.
To make your app load faster and reduce dropped frames the first time a user interacts with your app, we created Baseline Profiles.
앱 로드 속도를 높이고 사용자가 앱과 처음 상호 작용할 때 프레임 손실을 줄이기 위해 기준 프로필을 만들었습니다.
Existing libraries got a lot of updates, as well.
기존 라이브러리도 많은 업데이트를 받았습니다.
Room 2.5 brings the initial stages of a full Kotlin rewrite, stable support for KSP, and relational query methods.
Room 2.5는 전체 Kotlin 재작성, KSP에 대한 안정적인 지원 및 관계형 쿼리 메서드의 초기 단계를 제공합니다.
With the latest navigation library, you can support multiple back stacks without any code changes and easily implement a two-pane layout.
최신 탐색 라이브러리를 사용하면 코드 변경 없이 여러 백 스택을 지원하고 두 개의 창 레이아웃을 쉽게 구현할 수 있습니다.
I won't go over all of the Jetpack highlights. For that, plus all of the architecture and testing guidance updates, check out the "What's New in Jetpack" talk.
Jetpack의 모든 하이라이트를 살펴보진 않겠습니다. 이를 위해 모든 아키텍처 및 테스트 지침 업데이트와 함께 "Jetpack의 새로운 기능" 강연을 확인하십시오.
NICK BUTCHER :
One of the first ever support libraries was Fragments. Love them or hate them, Fragments today have changed significantly.
최초의 지원 라이브러리 중 하나는 Fragments였습니다. 그들을 사랑하든 싫어하든, 오늘날 프래그먼트는 크게 바뀌었습니다.
Responsibilities that first belonged to Fragments are now handled by separate, purpose-built classes. And APIs have been deprecated for separate testable classes.
처음에 Fragments에 속했던 책임은 이제 별도의 특수 제작된 클래스에서 처리됩니다. 그리고 API는 별도의 테스트 가능한 클래스에 대해 더 이상 사용되지 않습니다.
For example, APIs that look like lifecycle methods have been deprecated in favor of Androidx Lifecycle.
예를 들어 수명 주기 메서드처럼 보이는 API는 Androidx 수명 주기를 위해 더 이상 사용되지 않습니다.
To pass information from one fragment to another, use the Fragment Result API, which, under the hood, uses Lifecycle APIs.
한 프래그먼트에서 다른 프래그먼트로 정보를 전달하려면 내부에서 Lifecycle API를 사용하는 Fragment Result API를 사용하십시오.
This, in turn, leads to code that's easier to test using fragment scenario and test lifecycle owner.
이는 차례로 프래그먼트 시나리오 및 테스트 수명 주기 소유자를 사용하여 더 쉽게 테스트할 수 있는 코드로 이어집니다.
But don't just take my word for it. Check out "Fragments, The Good (non-deprecated) Parts" to find out more about the latest changes and ensure that you're following the Fragment best practices.
하지만 내 말을 그대로 받아들이지 마세요. "Fragments, Good (non-deprecated) Parts"를 확인하여 최신 변경 사항에 대해 자세히 알아보고 Fragment 모범 사례를 따르고 있는지 확인하십시오.
FLORINA MUNTENESCU:
One of the latest Jetpack libraries is Compose, our modern declarative UI toolkit.
최신 Jetpack 라이브러리 중 하나는 최신 선언적 UI 툴킷인 Compose입니다.
Compose 1.2 beta was just released, continuing to bring the APIs you need to support more advanced use cases, like downloadable fonts, nested scrolling interop, and more tooling support, with features like live edit, recomposition debugging, and animation preview.
Compose 1.2 베타가 출시되었으며, 라이브 편집, 재구성 디버깅, 애니메이션 미리보기와 같은 기능과 함께 다운로드 가능한 글꼴, 중첩 스크롤 상호 운용성 및 추가 도구 지원과 같은 고급 사용 사례를 지원하는 데 필요한 API를 계속 제공합니다.
Compose features in a number of talks, but two of them are deep dives into how Compose works, Performance and Lazy Layouts.
여러 이야기에서 Compose 기능이 제공되지만 그 중 두 가지는 Compose 작동 방식, 성능 및 지연 레이아웃에 대한 심층 분석입니다.
While Compose aims to deliver great performance out of the box, this talk will show you how to squeeze the most out of it and some patterns to avoid. From setting up your build correctly or using baseline profile to improve app performance, to always profiling a release build, this talk will set you up for success.
Compose는 뛰어난 성능을 즉시 제공하는 것을 목표로 하지만 이 강연에서는 이를 최대한 활용하는 방법과 피해야 할 몇 가지 패턴을 보여줍니다. 빌드를 올바르게 설정하거나 기준 프로필을 사용하여 앱 성능을 개선하는 것부터 릴리스 빌드를 항상 프로파일링하는 것까지 이 강연은 성공을 위한 준비를 할 것입니다.
It also provides a number of tips, such as being conscious of where you restate, what the backwards write is and why you should avoid it, and remembering to remember.
또한 어디에서 restate(다시 선언)하는지, backwards write(거꾸로 쓰는 것)는 무엇이며 왜 그것을 피해야 하는지, 무언가를 기억하는 것과 같은 많은 팁을 제공합니다.
Check out the full talk for all the gotchas and why they're important so you can write speedy Compose apps.
모든 문제에 대한 전체 이야기와 빠른 Compose 앱을 작성할 수 있도록 중요한 이유를 확인하세요.
NICK BUTCHER :
If you want to learn the ins and outs of working with lazy lists, I've got just the talk for you, "Lazy Layouts in Compose," from basic use cases like customizing your list appearance or how to control scroll position, to practical tips to ensure you're getting the most out of lazy lists.
레이지 리스트로 작업하는 방법을 배우고 싶다면 목록 모양 사용자 지정 또는 스크롤 위치 제어 방법과 같은 기본 사용 사례부터 실용적인 것까지 "작성하기의 레이지 레이아웃"에 대한 이야기가 있습니다. 레이지 리스트를 최대한 활용하기 위한 팁입니다.
But my favorite section is on lazy grids. Lazy grids have recently been reworked with new capabilities. And the API graduated from experimental in Compose 1.2.
하지만 내가 가장 좋아하는 섹션은 레이지 그리드에 있습니다. 최근에 레이지 그리드가 새로운 기능으로 재작업되었습니다. 그리고 API는 Compose 1.2에서 실험을 끝냈습니다.
Grids allow you to work with a fixed number of columns or work with adaptive sizing, making your UI look just right across different screen sizes. And you can even go completely custom, where you define how to compute the number and size of columns, including having non-standard dimensions for certain items.
그리드를 사용하면 고정된 수의 열로 작업하거나 적응형 크기 조정으로 작업할 수 있으므로 다양한 화면 크기에서 UI가 제대로 보이도록 할 수 있습니다. 또한 특정 항목에 대한 비표준 치수를 포함하여 열의 수와 크기를 계산하는 방법을 완전히 사용자 정의할 수도 있습니다.
I always prefer to learn hands on. And, if you're the same, we've got two great workshops for you this I/O, "Basic Layouts in Compose" and "State in Compose." Check them out.
나는 항상 손으로 배우는 것을 선호합니다. 그리고 같은 생각이시라면 이번 I/O에 "기본 레이아웃 작성" 및 "작성 시 상태"라는 두 가지 훌륭한 워크샵이 있습니다. 한번 봐보세요!
FLORINA MUNTENESCU :
Whether you're working on an existing app or creating a new one from scratch, there are an increasing number of devices your app can run on, with screen sizes ranging from the smallest phones to foldables to the largest tablets and laptops.
기존 앱에서 작업하든 처음부터 새로운 앱을 만들든 가장 작은 휴대폰에서 폴더블, 가장 큰 태블릿 및 노트북에 이르기까지 다양한 화면 크기로 앱을 실행할 수 있는 기기의 수가 점점 늘어나고 있습니다.
At this year's I/O, we're going large, with four talks and a workshop to take you from design to implementation for large screens.
올해 I/O에서는 대형 화면을 위한 디자인에서 구현까지 4개의 강연과 워크숍이 진행됩니다.
The first step is design. Designing for large screens starts with think about how the user holds and uses the device. Think about comfort, capability, efficiency, and immersion.
첫 번째 단계는 디자인입니다. 큰 화면을 위한 디자인은 사용자가 장치를 어떻게 잡고 사용하는지 생각하는 것에서 시작됩니다. 편안함, 기능, 효율성 및 몰입감을 생각하십시오.
So expand and reorganize your UI purposefully. Consider combining content and how you navigate through it.
따라서 의도적으로 UI를 확장하고 재구성하십시오. 콘텐츠를 결합하고 콘텐츠를 탐색하는 방법을 고려하십시오.
To help you organize the content and actions in your app, we're providing starting points for common use cases. These are a series of large-screen layouts that we call canonical layouts.
앱에서 콘텐츠와 작업을 구성하는 데 도움이 되도록 일반적인 사용 사례의 시작점을 제공합니다. 이것은 우리가 표준 레이아웃이라고 부르는 일련의 대형 화면 레이아웃입니다.
And we have three of them - this detail layout, which uses two columns, whether for a list or a group of items, and the other one for a detailed view.
그리고 우리는 그 중 3개를 가지고 있습니다. 이 세부 레이아웃은 두 개의 열을 사용합니다. 목록이든 항목 그룹이든, 다른 하나는 상세 보기용입니다.
Supporting panel, where the screen is divided between a focus panel and a supporting panel.
화면이 초점 패널과 지지 패널로 나누어지는 지지 패널.
And the feed, which uses tiles to allow discovery.
그리고 타일을 사용하여 검색을 허용하는 피드.
You also need to find the right threshold at which to change your UI.
또한 UI를 변경할 올바른 임계값을 찾아야 합니다.
So we've defined new breakpoint values that help you classify devices into predefined size classes - compact, medium, and expanded.
따라서 장치를 미리 정의된 크기 등급(소형, 중형 및 확장형)으로 분류하는 데 도움이 되는 새로운 중단점 값을 정의했습니다.
For more design considerations, check out "Designing Apps for Large Screens."
더 많은 디자인 고려 사항은 "대형 화면용 앱 디자인"을 확인하십시오.
NICK BUTCHER :
Now that you know how to design for larger screens, how do you build for them? Jetpack Window Manager 1.1 will provide window size classes, APIs to provide these predefined window sizes which you can use to adapt your UI based on the available space.
이제 더 큰 화면에 맞게 디자인하는 방법을 알았으니 어떻게 구축해야 할까요? Jetpack 창 관리자 1.1은 사용 가능한 공간을 기반으로 UI를 조정하는 데 사용할 수 있는 이러한 미리 정의된 창 크기를 제공하는 API, 창 크기 클래스를 제공합니다.
To build adaptive UIs without doing an entire rewrite, we'll showcase a number of APIs and when to use them.
전체 재작성을 수행하지 않고 적응형 UI를 빌드하기 위해 여러 API와 사용 시기를 보여드리겠습니다.
If you're using multiple activities, use activity embedding to easily place activities side by side. To combine fragments, check out Sliding Pane Layout.
여러 활동을 사용하는 경우 활동 포함을 사용하여 활동을 나란히 쉽게 배치할 수 있습니다.
조각을 결합하려면 슬라이딩 창 레이아웃을 확인하십시오.
To adapt your navigation UI, see how the NavRail can help.
탐색 UI를 조정하려면 NavRail이 어떻게 도움이 되는지 확인하십시오.
And, for drag and drop, use the new Jetpack drop helper utility class.
그리고 드래그 앤 드롭의 경우 새로운 Jetpack 드롭 도우미 유틸리티 클래스를 사용합니다.
To test your app, use the resizable emulator and the new Android Desktop Emulator.
앱을 테스트하려면 크기 조정이 가능한 에뮬레이터와 새로운 Android 데스크톱 에뮬레이터를 사용하세요.
Check out "Update your app for the larger screen" for more information.
자세한 내용은 "더 큰 화면에 맞게 앱 업데이트"를 확인하세요.
FLORINA MUNTENESCU :
If you want to build adaptive UIs in Compose, we've got you covered. "Implementing Android apps for all screen sizes" walks you through how Now in Android, one of our samples, was built. Each screen was implementing the following sets of design based on window size classes.
Compose에서 적응형 UI를 구축하려고 한다면, 우리가 지원합니다. "모든 화면 크기에 대한 Android 앱 구현"에서는 샘플 중 하나인 Now in Android가 어떻게 구축되었는지 안내합니다. 각 화면은 창 크기 클래스를 기반으로 다음과 같은 디자인 세트를 구현했습니다.
Like this, the app looks great, no matter what Android device you're using. You'll learn how to manage the navigation structure, why you should use only one navigation graph, and how to pick the right component depending on the window size class - navigation bar for compact, navigation rail for medium,and navigation drawer for expanded. To learn more about this, but also state management and testing, head on over to the talk.
이처럼 앱은 사용 중인 Android 기기에 관계없이 멋지게 보입니다. 탐색 구조를 관리하는 방법, 탐색 그래프를 하나만 사용해야 하는 이유, 창 크기 클래스에 따라 올바른 구성 요소를 선택하는 방법(컴팩트에는 탐색 모음, 중간에는 탐색 레일, 확장에는 탐색 드로어)을 관리하는 방법을 배우게 됩니다. 이에 대해 자세히 알아보려면 상태 관리 및 테스트에 대해 알아보십시오.
NICK BUTCHER :
When building for large screens, consider how your users will interact with your app. They may use a keyboard, a mouse, a trackpad,or perhaps a stylus. We have updated design guidance helping you to understand input considerations when designing for a variety of devices.
When it comes to implementation, both Views and Compose 1.2 support clicks and scrolls. We have peripherals out of the box.
대형 화면용으로 구축할 때 사용자가 앱과 상호 작용하는 방식을 고려하세요. 그들은 키보드, 마우스, 트랙패드 또는 스타일러스를 사용할 수 있습니다. 다양한 장치를 설계할 때 입력 고려 사항을 이해하는 데 도움이 되는 설계 지침이 업데이트되었습니다.
구현과 관련하여 Views와 Compose 1.2는 모두 클릭과 스크롤을 지원합니다. 기본 제공되는 주변 장치가 있습니다.
But there are several use cases you need to pay a little attention to. Does your layout look good with a virtualand a physical keyboard? Do your users expect some text to be selectable? Is it?
그러나 약간의 주의를 기울여야 하는 몇 가지 사용 사례가 있습니다. 레이아웃이 가상 키보드와 물리적 키보드로 잘 보입니까? 사용자가 일부 텍스트를 선택할 수 있기를 기대합니까? 그렇습니까?
Once you have the basics covered, consider improving the usability of your app even more.
Implement keyboard shortcuts specific to your appor allow users to navigate using the arrow keys or Tab. Ensure that each interactive element is focusable and navigated to in the right order, but also that elements that don't need to be flexible, aren't.
기본 사항을 다 알고 나면 앱의 사용성을 더욱 개선하는 것이 좋습니다.
앱에 특정한 키보드 단축키를 구현하면 사용자가 화살표 키나 Tab을 사용하여 탐색할 수 있습니다. 각 대화형 요소에 포커스를 맞출 수 있고 올바른 순서로 탐색할 수 있는지 확인하세요. 또한 유연할 필요가 없는 요소도 그렇지 않은지 확인하세요.
For extra polish, consider giving interactive elements hover states. And, finally, see how your app works with a stylus."Input for all screens" shows you how to implement all of these use cases and ensure your users get the best experience.
추가 개선을 위해 대화형 요소에 호버 상태를 제공하는 것을 고려하십시오. 마지막으로 앱이 스타일러스와 어떻게 작동하는지 확인하십시오. "모든 화면에 대한 입력"은 이러한 모든 사용 사례를 구현하고 사용자가 최상의 경험을 얻을 수 있도록 하는 방법을 보여줍니다.
FLORINA MUNTENESCU:
Once these talks have convinced you to start building for large screens, a great first step is using SlidingPaneLayoutto make better use of your screen real estate. And we've got just the workshop to show you how to do it. Check it out.
이러한 대화를 통해 대형 화면용 빌드를 시작하도록 확신했다면 첫 번째 단계는 SlidingPaneLayout을 사용하여 화면 공간을 더 잘 활용하는 것입니다. 그리고 우리는 당신에게 그것을 하는 방법을 보여줄 워크샵이 있습니다. 확인 해봐요.
To learn even more about large screens, go to developer.android.com/large-screens, where you can read about topics like navigation, multi window support, and migrating your app to adaptiveUI.
대형 화면에 대해 더 자세히 알아보려면 developer.android.com/large-screens로 이동하여 탐색, 다중 창 지원, 앱을 adaptive UI로 마이그레이션과 같은 주제를 읽을 수 있습니다.
NICK BUTCHER :
Next up--[RATTLING]--Android 13.
다음 단계--[두구두구~] --Android 13!
Android 13 beta 2 is now available, evolving the platform to make it even more powerful, safe, and secure. We have deep dives into many Android 13 features to help you understand the latest and greatest additions to the platform.
이제 Android 13 베타 2를 사용할 수 있으며 플랫폼을 더욱 강력하고 안전하며 안전하게 만들 수 있습니다. Android 13에 추가된 최신 기능을 이해하는 데 도움이 되도록 다양한 Android 13 기능에 대해 자세히 알아보십시오.
In "Developing Privacy User-Centric Apps," we'll show how Android increasingly surfaces how apps are accessing sensitive information and show how you can minimize data access or permissions.
"개인 정보 보호 사용자 중심 앱 개발"에서 Android가 앱이 민감한 정보에 액세스하는 방식을 점점 더 드러내는 방법과 데이터 액세스 또는 권한을 최소화할 수 있는 방법을 보여줍니다.
Android 13 introduces a new permission for posting notifications and deprecates READ_EXTERNAL_STORAGE in favor of new, finer-grained permissions.
Android 13에서는 알림 게시를 위한 새로운 권한을 도입하고 보다 세분화된 새 권한을 위해 READ_EXTERNAL_STORAGE를 더 이상 사용하지 않습니다.
Better yet, it brings a brand new photo picker, which lets users select media files without needing to grant your app access to their entire media library. No permissions needed at all.
더 나아가 사용자가 앱에 전체 미디어 라이브러리에 대한 액세스 권한을 부여하지 않고도 미디어 파일을 선택할 수 있는 완전히 새로운 사진 선택기를 제공합니다. 권한이 전혀 필요하지 않습니다.
It also introduces new APIs to revoke permissions if you no longer need them, such as after removing a feature or a one-time access. Learn all about these changes and howapps not yet targeting API 33 behave on an Android 13 device.
또한 기능을 제거하거나 일회성 액세스를 제거한 후와 같이 권한이 더 이상 필요하지 않은 경우 권한을 취소하는 새로운 API를 도입합니다. 이러한 변경 사항과 아직 API 33을 대상으로 하지 않는 앱이 Android 13 기기에서 작동하는 방식에 대해 알아보세요.
FLORINA MUNTENESCU :
We recently announced the privacy sandbox on Android, an initiative to introduce new, more private advertising solutions. We've proposed a number of APIs to improve users' privacy while still enabling advertising business models.
우리는 최근 Android의 개인 정보 보호 샌드박스를 발표했습니다. 이는 새롭고 보다 사적인 광고 솔루션을 도입하기 위한 이니셔티브입니다. 우리는 광고 비즈니스 모델을 계속 활성화하면서 사용자의 개인 정보를 개선하기 위해 여러 API를 제안했습니다.
For example, Android has always sandboxed apps within separate processes, but all code in your app runs in the same sandbox with the same access to data or permissions, including any third-party SDKs.
예를 들어 Android는 항상 별도의 프로세스 내에서 앱을 샌드박스 처리하지만 앱의 모든 코드는 타사 SDK를 포함하여 데이터 또는 권한에 대해 동일한 액세스 권한으로 동일한 샌드박스에서 실행됩니다.
What's more, you are responsible for any data collected by your app. In Android 13, we plan to introduce the SDK Runtimeto distribute, install, and run ad-related SDKs independently from apps to limit the data they can access.
또한 앱에서 수집한 모든 데이터에 대한 책임은 귀하에게 있습니다. Android 13에서는 SDK Runtime을 도입하여 앱과 독립적으로 광고 관련 SDK를 배포, 설치 및 실행하여 액세스할 수 있는 데이터를 제한할 계획입니다.
We also plan to introduce new privacy-preserving APIsfor targeting user interests, managing custom-defined audiences, and for attribution reporting.
또한 사용자 관심사 타겟팅, 사용자 정의 대상 관리 및 속성 보고를 위한 새로운 개인 정보 보호 API를 도입할 계획입니다.
Check out "Overview of the Privacy Sandbox on Android" for all the details.
자세한 내용은 "Android의 개인 정보 보호 샌드박스 개요"를 확인하세요.
NICK BUTCHER:
The iconic Android back action has evolved from a physical button to a software affordance to an ergonomic gesture. But it can sometimes be unpredictable where pressing Back will take you. We want to make this more predictable and fluid for both you and your users.
상징적인 Android 뒤로가기 액션은 물리적 버튼에서 소프트웨어 행동유도, 인체공학적 제스처로 진화했습니다. 그러나 뒤로가기를 누르면 어디로 이동하는지 예측할 수 없는 경우가 있습니다. 우리는 귀하와 귀하의 사용자 모두를 위해 이를 보다 예측 가능하고 유동적으로 만들고자 합니다.
Android 13 introduces the evolution of Back with a brand new opt-in API, letting you tell the system ahead of time whether you're handling back or not. This enables us to better communicate to users what Back will do - for example, previewing that Back will exit the app and return you to the home screen.
Android 13에서는 완전히 새로운 옵트인(Opt-in) API로 뒤로가기의 진화를 도입하여 뒤로가기를 처리할지 여부를 미리 시스템에 알릴 수 있습니다. 이를 통해 Back이 수행할 작업을 사용자에게 더 잘 전달할 수 있습니다. 예를 들어 Back이 앱을 종료하고 홈 화면으로 돌아갑니다.
Check out "Back to the basics of System Back"for all the details of implementing this with the Jetpack Activity library, and a peek at how we plan to extend this even further to make all Back navigation smooth and predictable.
Jetpack Activity 라이브러리로 이를 구현하는 모든 세부 사항은 "Back to the basics of System Back"을 확인하고 모든 Back 탐색을 원활하고 예측 가능하게 만들기 위해 이를 더욱 확장할 계획을 살짝 엿보세요.
FLORINA MUNTENESCU:
We continue to balance providing powerful APIs for background work with preserving device battery life. In particular, we've standardized background app restrictions, improving consistency across devices in the ecosystem.
우리는 백그라운드 작업을 위한 강력한 API 제공과 기기 배터리 수명 유지의 균형을 계속 유지하고 있습니다. 특히 백그라운드 앱 제한을 표준화하여 에코시스템의 여러 장치에서 일관성을 개선했습니다.
Android 13 introduces new automatic and user-selected apprestriction levels, affecting how much background work they can perform. Android 13 also brings new background and alert battery thresholds, potentially notifying users if apps are consuming too much battery when running in the background.
Android 13에는 수행할 수 있는 백그라운드 작업의 양에 영향을 미치는 새로운 자동 및 사용자 선택 제한 수준이 도입되었습니다. Android 13은 또한 새로운 백그라운드 및 경고 배터리 임계값을 제공하여 앱이 백그라운드에서 실행될 때 배터리를 너무 많이 소모하는 경우 잠재적으로 사용자에게 알립니다.
To help perform background work efficiently, we continue to improve job scheduler, making previous jobs run closer to the next estimated applaunch, and introducing the ability to supply a job priority, used to kill lower priority jobs when a device is in a critical state, such as overheating or having poor network connectivity.
백그라운드 작업을 효율적으로 수행할 수 있도록 작업 스케줄러를 지속적으로 개선하여 이전 작업이 다음 예상 실행에 더 가깝게 실행되도록 하고 작업 우선 순위를 제공하는 기능을 도입하여 장치가 위험 상태에 있을 때 우선 순위가 낮은 작업을 종료하는 데 사용됩니다.
Watch "Managing background work on Android" for more details and tips for writing efficient apps using WorkManager, FCM, Bluetooth scanning, reacting to device throttling, using camera apps,or handling displays with high refresh rates.
과열 또는 불량한 네트워크 연결과 같은 WorkManager, FCM, Bluetooth 스캐닝을 사용하여 효율적인 앱을 작성하고, 장치 조절에 반응하고, 카메라 앱을 사용하거나, 재생 빈도가 높은 디스플레이를 처리하는 방법에 대한 자세한 내용과 팁을 보려면 "Android에서 백그라운드 작업 관리"를 시청하세요.
NICK BUTCHER :
Machine learning continues to progress and enable new user experiences in your apps. Check out "What's New in Android Machine Learning" to hear the latest developments in on-device ML.
We'll cover the two main ways of using ML in your apps-using MLKit, our ready-to-use mobile ML SDK; or going custom with the help of Android's custom ML stack.
머신 러닝은 계속 진행되고 있으며 앱에서 새로운 사용자 경험을 가능하게 합니다. 온디바이스 ML의 최신 개발 내용을 들으려면 "Android 머신 러닝의 새로운 기능"을 확인하세요.
바로 사용 가능한 모바일 ML SDK인 MLKit을 사용하여 앱에서 ML을 사용하는 두 가지 주요 방법을 다룹니다. 또는 Android의 사용자 지정 ML 스택을 사용하여 사용자 지정합니다.
MLKit updates many of its APIs, such as real-time pose detection, face detection, and digital ink handwriting recognition, improving accuracy, latency,and reducing SDK size. Its text recognition API can now support 37 languages, representing 4.9 billion people worldwide.
MLKit은 실시간 포즈 감지, 얼굴 감지 및 디지털 잉크 필기 인식과 같은 많은 API를 업데이트하여 정확도, 대기 시간을 개선하고 SDK 크기를 줄입니다. 텍스트 인식 API는 이제 전 세계 49억 인구를 대표하는 37개 언어를 지원할 수 있습니다.
We're also launching a brand-new Google Code Scanner feature in Google Play Services, making it easy to scan barcodes, QR codes, and other codes with no need for the camera permission.
또한 Google Play 서비스에서 새로운 Google 코드 스캐너 기능을 출시하여 카메라 권한 없이 바코드, QR 코드 및 기타 코드를 쉽게 스캔할 수 있습니다.
If your use case isn't covered by MLKitor you need more control, we've got you covered with improvements to our custom ML stack. We're introducing new APIs for hardware acceleration and updatable drivers.
사용 사례가 MLKitor에서 다루지 않는 경우 더 많은 제어가 필요한 경우 사용자 지정 ML 스택에 대한 개선 사항이 포함되어 있습니다. 하드웨어 가속 및 업데이트 가능한 드라이버를 위한 새로운 API를 도입하고 있습니다.
And the big news is that TensorFlow Lite runtime is now available via Google Play Services. Rather than embedding TensorFlow Lite, you can switch over to this new public beta APIto reduce your APK size and get easier access to regular updates, such as performance improvements. Check out the session for more details and to learn what the machines have learned.
그리고 중요한 소식은 이제 Google Play 서비스를 통해 TensorFlow Lite 런타임을 사용할 수 있다는 것입니다. TensorFlow Lite를 포함하는 대신 이 새로운 공개 베타 API로 전환하여 APK 크기를 줄이고 성능 개선과 같은 정기 업데이트에 더 쉽게 액세스할 수 있습니다. 자세한 내용과 기계가 학습한 내용을 알아보려면 세션을 확인하세요.
FLORINA MUNTENESCU :
Next up, here's a snapshot of what's going on in Camera. We continue to invest in the CameraX library as the way to work with cameras. We're working with OEMs, providing a test suite to ensure consistent support, and operating our own test lab, verifying behavior and adding compatibility fixes.
다음은 카메라에서 진행 중인 작업의 스냅샷입니다. 우리는 카메라를 사용하는 방법으로 CameraX 라이브러리에 계속 투자하고 있습니다. 우리는 OEM과 협력하여 일관된 지원을 보장하는 테스트 제품군을 제공하고 자체 테스트 랩을 운영하여 동작을 확인하고 호환성 수정 사항을 추가하고 있습니다.
CameraX version 1.1 is now RC, adding video capture with dropping WYSIWYG camera controls. Video capture supports camera selection, optional audio,and resolutions from SD to 4K, depending on the device. We continue to add camera capabilities, both to the platform and through CameraX. For example, Android 13 introduces HDR video capture. CameraX backports this, as well as new preview stabilization and jitter reduction.
CameraX 버전 1.1은 이제 RC이며 WYSIWYG 카메라 컨트롤을 삭제하여 비디오 캡처를 추가합니다. 비디오 캡처는 장치에 따라 카메라 선택, 오디오 옵션 및 SD에서 4K까지의 해상도를 지원합니다. 우리는 플랫폼과 CameraX를 통해 카메라 기능을 계속 추가하고 있습니다. 예를 들어 Android 13에는 HDR 비디오 캡처가 도입되었습니다. CameraX는 이를 백포트하고 새로운 미리 보기 안정화 및 지터 감소를 지원합니다.
CameraX provides an extension API to access special effects that manufacturers implement. But what about devices that don't support extensions? We're exploring adding our own software implementation of extensions as a fallback. We're starting by adding a bokeh extension fallback coming later this year. Check out our "What's new In Android Camera" session to learn more in full resolution.
CameraX는 제조업체가 구현하는 특수 효과에 액세스할 수 있는 확장 API를 제공합니다. 그러나 확장을 지원하지 않는 장치는 어떨까요? 우리는 확장 프로그램의 자체 소프트웨어 구현을 폴백(fallback)으로 추가하는 방법을 모색하고 있습니다. 올해 말에 보케 확장 폴백(bokeh extension fallback)을 추가하는 것으로 시작합니다. 전체 해상도에 대해 자세히 알아보려면 "Android 카메라의 새로운 기능" 세션을 확인하세요.
NICK BUTCHER :
In this session, binge watch the latest developments in media.
이 세션에서는 미디어의 최신 발전 사항을 자세히 살펴보십시오.
With more devices supporting HDR video,it's important to include HDR capture or import in your apps or properly transcode to SDR. Android 13 standardizes the required HDR formats for capture and playback, with updates to Jetpack Mediato help with HDR playback, editing,and transcoding coming soon.
HDR 비디오를 지원하는 더 많은 장치에서 HDR 캡처 또는 가져오기를 앱에 포함하거나 SDR로 올바르게 트랜스코딩하는 것이 중요합니다. Android 13은 캡처 및 재생에 필요한 HDR 형식을 표준화하고 HDR 재생, 편집 및 트랜스코딩을 지원하는 Jetpack Media 업데이트가 곧 제공될 예정입니다.
Android 13 adds spatial audio support, and ExoPlayer 2.17 configures the device for spatial audio by default. Just include multichannel audio tracks in your content.
Android 13은 공간 오디오 지원을 추가하고 ExoPlayer 2.17은 기본적으로 공간 오디오용으로 기기를 구성합니다. 콘텐츠에 다중 채널 오디오 트랙을 포함하기만 하면 됩니다.
Speaking of ExoPlayer, there's also added DRM key prefetching, better Android 13 compatibility for background downloads, and server-side ad insertion. We continue the process of migrating from ExoPlayerto Jetpack Media3.
ExoPlayer에 대해 말하면 DRM 키 미리 가져오기, 백그라운드 다운로드를 위한 더 나은 Android 13 호환성 및 서버 측 광고 삽입도 추가되었습니다. ExoPlayerto Jetpack Media3에서 마이그레이션 프로세스를 계속합니다.
Jetpack Media3 goes beyond playback use cases - for example, providing support for editing and transcoding media. Stay tuned for its first stable release and guidance on migrating from previous mediaAPIs later this year.
Jetpack Media3는 재생 사용 사례를 뛰어넘습니다(예: 미디어 편집 및 트랜스코딩 지원 제공). 올해 후반에 첫 번째 안정적인 릴리스와 이전 mediaAPI에서 마이그레이션하는 방법에 대한 지침을 계속 지켜봐 주십시오.
Android 12 introduced Performance Class, enabling you to query a device's capabilities to tailor media features accordingly. Android 13 adds Performance Class 13, reflecting new memory, media, and camera capabilities.
Android 12에는 성능 클래스가 도입되어 기기의 기능을 쿼리하여 그에 따라 미디어 기능을 조정할 수 있었습니다. Android 13은 새로운 메모리, 미디어 및 카메라 기능을 반영하는 성능 클래스 13을 추가합니다.
We've recently released a new Jetpack Core Performancelibrary to extend Performance Class support back to Android 11, based on device certification test results or additional manual testing done by Google. Check out "What's new in Android Media" for more.
Google은 기기 인증 테스트 결과 또는 Google에서 수행한 추가 수동 테스트를 기반으로 성능 클래스 지원을 Android 11로 다시 확장하기 위해 최근에 새로운 Jetpack Core Performance Library를 출시했습니다. 자세한 내용은 "Android Media의 새로운 기능"을 확인하세요.
Speaking of media, go hands-on in this workshop to learn how to add media streaming to your app using the Media ExoPlayer library. We'll walk you through setting up playback, supporting adaptive streaming, and responding to playback events. Go stream the streaming workshop.
미디어에 대해 말하자면 이 워크샵에서 Media ExoPlayer 라이브러리를 사용하여 앱에 미디어 스트리밍을 추가하는 방법을 배우십시오. 재생 설정, 적응형 스트리밍 지원 및 재생 이벤트에 응답하는 방법을 안내합니다. 스트리밍 워크샵을 스트리밍하십시오.
FLORINA MUNTENESCU :
Accessibility is an important part of any app. And, by integrating accessibility features and services, you can improve your app's usability for everyone.
접근성은 모든 앱에서 중요한 부분입니다. 또한 접근성 기능과 서비스를 통합하여 모든 사람을 위한 앱의 사용성을 개선할 수 있습니다.
In this talk, we show how Android Studio can detect and offer fixes for common accessibility issues, such as insufficient touch targets or missing content descriptions.
이 강연에서는 Android Studio가 불충분한 터치 또는 콘텐츠 설명 누락과 같은 일반적인 접근성 문제를 감지하고 수정 사항을 제공할 수 있는 방법을 보여줍니다.
We then examine Jetpack Compose's accessibility features, such as automatic touch target sizing in Material components or required content descriptions on icons and images.
그런 다음 Material 구성 요소의 자동 터치 대상 크기 또는 아이콘 및 이미지에 대한 필수 콘텐츠 설명과 같은 Jetpack Compose의 접근성 기능을 검토합니다.
Next, we take a deep dive into Compose's semantic system, understanding how it models your UI, what information it can provide, and how semantic nodes can be merged into meaningful units.
다음으로 Compose의 의미 체계에 대해 자세히 살펴보고 UI를 모델링하는 방법, 제공할 수 있는 정보, 의미 체계 노드를 의미 있는 단위로 병합하는 방법을 이해합니다.
Finally, we show how to use the Layout Inspector to inspect and verify the semantics tree. Check out the session for more.
마지막으로 Layout Inspector를 사용하여 시맨틱 트리를 검사하고 확인하는 방법을 보여줍니다. 자세한 내용은 세션을 확인하세요.
NICK BUTCHER :
The new Google Wallet gives you fast, secure access to your everyday essentials. From event tickets, boarding passes to vaccine cards, you can now store anything in Google Wallet. We're evolving the previous Google Pay Passes API, now called Google Wallet API, to make it easier to save items to Google Wallet.
새로운 Google 지갑을 사용하면 일상적인 필수품에 빠르고 안전하게 액세스할 수 있습니다. 이벤트 티켓부터 탑승권, 백신 카드까지 이제 무엇이든 Google 지갑에 저장할 수 있습니다. Google 지갑에 항목을 더 쉽게 저장할 수 있도록 현재 Google 지갑 API라고 하는 이전 Google Pay Passes API를 발전시키고 있습니다.
We're launching a new Android SDK, which allows you to save passes directly from your app without a backend integration. We continue to support all the existing pass types, but adding a new generic card, allowing you to save anything not covered by the existing pass types, such as membership cards, reservations, or vouchers.
백엔드 통합 없이 앱에서 직접 패스를 저장할 수 있는 새로운 Android SDK를 출시합니다. 기존의 모든 패스 유형을 계속 지원하지만 새로운 일반 카드를 추가하여 멤버십 카드, 예약 또는 바우처와 같이 기존 패스 유형에서 다루지 않는 모든 것을 저장할 수 있습니다.
We're also adding the ability to group multiple passes together-for example, grouping and event ticket with a voucher. Existing Pay Passes API integrations will continue to work. But, please, update to the new Wallet button once the Google Wallet app is launched. For further information on integrating with Google Wallet,watch the session, read the docs atdevelopers.google.com/wallet, or take the new codelabs.
또한 여러 패스를 그룹화하는 기능도 추가하고 있습니다(예: 그룹화 및 바우처가 있는 이벤트 티켓). 기존 Pay Passes API 통합은 계속 작동합니다. 그러나 Google 지갑 앱이 실행되면 새 지갑 버튼으로 업데이트하시기 바랍니다. Google 지갑과 통합하는 방법에 대한 자세한 내용은 세션을 시청하거나 developers.google.com/wallet에서 문서를 읽거나 새 코드랩을 수강하세요.
FLORINA MUNTENESCU :
But there's even more in Android 13 than we can cover in this year's talks. Be sure to check out developer.android.com/13 to learn more about new features and behavior changes, such as themed app icons, per-app language settings, MIDI 2.0, programmable shaders, new runtime permissions for nearby Wi-Fi devices, and more. Download the Android 13 beta, test your apps, and check out the new features.
그러나 Android 13에는 올해 강연에서 다룰 수 있는 것보다 훨씬 더 많은 것이 있습니다. 테마 앱 아이콘, 앱별 언어 설정, MIDI 2.0, 프로그래밍 가능한 셰이더, 주변 Wi-Fi 장치에 대한 새로운 런타임 권한, 그리고 더. Android 13 베타를 다운로드하고 앱을 테스트하고 새로운 기능을 확인하십시오.
NICK BUTCHER :
Increasingly, users have more smart devices in their lives and they expect app experiences to work seamlessly across them.
점점 더 많은 사용자가 자신의 삶에 더 많은 스마트 기기를 사용하며 앱 경험이 모든 기기에서 원활하게 작동하기를 기대합니다.
Android lets you build for all these devices, from TVs to watches to smart speakers, with the phone at the center of your connected world, creating an experience that works better together.
Android를 사용하면 연결된 세상의 중심에 전화를 두고 TV에서 시계, 스마트 스피커에 이르기까지 이러한 모든 기기용으로 빌드할 수 있으므로 함께 사용하면 더 좋은 환경을 만들 수 있습니다.
We're building a software stack to enable multi device experiences, leveraging ultra wideband, BLE, and Wi-Fi. Our cross-device APIs will abstract away the underlying connectivity technologies so that you don't have to worry about what capabilities the user's device has. We're working on a new library, offering device discovery and wake-up, secure communications,and multi device transfer to build seamless handoff experiences. Learn more about these capabilities in the "Multi-device Development" session.
우리는 초광대역, BLE 및 Wi-Fi를 활용하여 다중 장치 경험을 가능하게 하는 소프트웨어 스택을 구축하고 있습니다. 당사의 교차 기기 API는 기본 연결 기술을 추상화하므로 사용자 기기의 기능에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 우리는 원활한 핸드오프 경험을 구축하기 위해 장치 검색 및 깨우기, 보안 통신 및 다중 장치 전송을 제공하는 새로운 라이브러리에서 작업하고 있습니다. "다중 장치 개발" 세션에서 이러한 기능에 대해 자세히 알아보십시오.
FLORINA MUNTENESCU :
One of the first use cases to consider when thinking about cross-device communication is authentication. And we have three APIs to help you with just that.
기기 간 통신을 고려할 때 가장 먼저 고려해야 할 사용 사례 중 하나는 인증입니다. 그리고 이를 도와줄 세 가지 API가 있습니다.
First, BlockStore, a secure and simple API that allows us to store and transfer tokens across devices, enabling a zero-touch setup without a sign-in flowon new devices if users have previously signed into your app.
첫째, BlockStore는 장치 간에 토큰을 저장 및 전송할 수 있는 안전하고 간단한 API로, 사용자가 이전에 앱에 로그인한 경우 새 장치에서 로그인 없이 제로 터치 설정을 가능하게 합니다.
If your users don't have an account yet, then the OneTap API makes it easier to create an account and sign in. OneTap provides a cohesive, cross-platform experience, supporting several types of credentials and is also available on the web so users can seamlessly authenticate anywhere.
사용자에게 아직 계정이 없는 경우 OneTap API를 사용하여 계정을 만들고 로그인하기가 더 쉽습니다. OneTap은 여러 유형의 자격 증명을 지원하는 응집력 있는 교차 플랫폼 환경을 제공하며 웹에서도 사용할 수 있으므로 사용자가 어디서나 원활하게 인증할 수 있습니다.
Finally, Passkeys, which can replace passwords, and aren't easily leaked, as they're cryptographically secure. Passkeys are backed up and synced to a Google account the same way as passwords are backed up to the Password Manager. That means your users' Passkeys go with them when they replace their devices. To sign into apps on a new phone, all users need to do is unlock their phones.
마지막으로 암호를 대체할 수 있고 암호학적으로 안전하기 때문에 쉽게 유출되지 않는 암호키입니다. 비밀번호가 비밀번호 관리자에 백업되는 것과 동일한 방식으로 비밀번호가 Google 계정에 백업 및 동기화됩니다. 이는 사용자가 장치를 교체할 때 사용자의 암호 키를 함께 사용한다는 것을 의미합니다. 새 휴대전화에서 앱에 로그인하려면 사용자가 휴대전화의 잠금을 해제하기만 하면 됩니다.
To hear more about BlockStore, OneTap, and Passkeys, and learn how to implement the APIs, check out the talk.
BlockStore, OneTap 및 Passkeys에 대해 자세히 알아보고 API 구현 방법을 배우려면 강연을 확인하세요.
NICK BUTCHER :
Next up, there are a number of updates to how Google Play helps you to bring your app to market and build a successful business. The Play Console helps you to monitor and prioritize app quality issues and then act to fix them. In this talk, learn about the latest additions to the console. To monitor your app, use Android Vitals. It shows issues with the same quality data that the Play Store uses.
다음으로 Google Play가 앱을 시장에 출시하고 성공적인 비즈니스를 구축하는 데 도움이 되는 여러 가지 업데이트가 있습니다. Play Console을 사용하면 앱 품질 문제를 모니터링하고 우선 순위를 지정한 다음 조치를 취하여 문제를 해결할 수 있습니다. 이 강연에서는 콘솔의 최신 추가 사항에 대해 알아봅니다. 앱을 모니터링하려면 Android Vitals를 사용하세요. Play 스토어에서 사용하는 것과 동일한 품질 데이터의 문제를 보여줍니다.
Vitals now offers a reporting API, enabling you to extract data to build your own dashboards and workflows. Vitals has also added the ability to explore or filter issues by country, and we now show you if issues happened in the foreground or background. We've improved integration with Crashlytics. You can now link your app with Crashlyticsto see play track information, and soon, Vitals data, directly in Crashlytics. We've also aligned issue labels with Crashlyticsto make it easier to work across both products.
이제 Vitals는 보고 API를 제공하여 데이터를 추출하여 고유한 대시보드 및 워크플로를 구축할 수 있습니다. Vitals는 또한 국가별로 문제를 탐색하거나 필터링하는 기능을 추가했으며 이제 문제가 전경 또는 배경에서 발생했는지 보여줍니다. Crashlytics와의 통합이 개선되었습니다. 이제 앱을 Crashlytics와 연결하여 Crashlytics에서 직접 재생 트랙 정보 및 곧 Vitals 데이터를 볼 수 있습니다. 또한 두 제품에서 더 쉽게 작업할 수 있도록 문제 레이블을 Crashlytics와 정렬했습니다.
We're also introducing new tools to help you to prioritize which issues to address. In addition to the bad behavior thresholds and peersets that help you to compare issue rates to other apps, we're adding a new Reach and devices tool to slice and dice by device specs, country, vital statistics, and revenue to find out where to focus your efforts. We're also revamping the Device Catalog,showing more details of device models and specs and offering new dynamic filters.
또한 해결해야 할 문제의 우선 순위를 정하는 데 도움이 되는 새로운 도구를 도입하고 있습니다. 문제 발생률을 다른 앱과 비교하는 데 도움이 되는 잘못된 동작 임계값 및 피어 집합 외에도 기기 사양, 국가, 중요 통계 및 수익을 기준으로 분할하여 분석할 수 있는 새로운 도달 범위 및 기기 도구를 추가하여 노력을 집중하고 있습니다. 또한 장치 카탈로그를 개선하여 장치 모델 및 사양에 대한 자세한 내용을 표시하고 새로운 동적 필터를 제공합니다.
Go watch the talk to learn more.
자세한 내용은 강연을 시청하세요.
FLORINA MUNTENESCU :
Google Play helps you grow your business across three aspects - acquisition, engagement, and monetization.
Google Play는 획득, 참여, 수익 창출의 세 가지 측면에서 비즈니스 성장을 돕습니다.
Custom store listing allows you to increase customization, flexibility, and experimentation to drive acquisitions. You can use custom store listing with deep links, have up to listings, have finer control over A/B tests, have forecast time to complete experiments, and faster results, and continuous monitoring.
사용자 지정 스토어 등록정보를 사용하면 사용자 지정, 유연성 및 실험을 강화하여 획득을 유도할 수 있습니다. 딥 링크가 있는 맞춤 스토어 등록정보를 사용하고, 최대 등록정보를 보유하고, A/B 테스트를 더 세밀하게 제어하고, 실험 완료 시간을 예측하고, 더 빠른 결과와 지속적인 모니터링을 할 수 있습니다.
Next, engagement. LiveOps, in beta, enables you to show in-app content across the Play Store to drive user engagement. And, this year, we launched a new LiveOp type called Offers and reporting for LiveOpswithin the Play Console.
다음으로 참여입니다. 베타 버전의 LiveOps를 사용하면 Play 스토어 전체에 인앱 콘텐츠를 표시하여 사용자 참여를 유도할 수 있습니다. 그리고 올해 Play Console 내에서 LiveOps에 대한 제안 및 보고라는 새로운 LiveOp 유형을 출시했습니다.
Finally, monetization. We expanded our payment methods and regional partners and improved buyer reach by lowering the minimum prices you can set in any market. Subscriptions have been reimagined, bringing you more options around offers eligibility and pricing and less complexity, without the need of adding more SKUs for each new offer in your subscription. To optimize your performance, we launched strategic guidance for monetization and in-app messaging to recover and boost your revenue potential.
마지막으로 수익화입니다. 우리는 지불 방법과 지역 파트너를 확장하고 모든 시장에서 설정할 수 있는 최소 가격을 낮추어 구매자 도달 범위를 개선했습니다. 구독의 각 새 제안에 대해 더 많은 SKU를 추가할 필요 없이 구독 자격 및 가격 책정에 대한 더 많은 옵션을 제공하고 복잡성을 줄여 구독이 재설계되었습니다. 실적을 최적화하기 위해 수익 잠재력을 회복하고 높일 수 있는 수익 창출 및 인앱 메시지에 대한 전략적 지침을 시작했습니다.
Check out the talk for all the details on these new tools.
이 새로운 도구에 대한 자세한 내용은 강연을 확인하세요.
NICK BUTCHER :
Next, we go beyond phone and look at how Android lets you build for many form factors, from watches to TVs to cars. Where should we start? With Wear. In "Create beautiful, power-efficient apps for Wear OS," learn how Compose support has now reached beta, making it fast and easy to build beautiful Material Design apps.
다음으로, 전화를 넘어 Android를 사용하여 시계에서 TV, 자동차에 이르기까지 다양한 폼 팩터를 구축하는 방법을 살펴봅니다. 어디서부터 시작해야 할까요? 입는 것(웨어)과 함께. "Wear OS를 위한 아름답고 전력 효율적인 앱 만들기"에서 Compose 지원이 이제 어떻게 베타 버전에 도달하여 아름다운 Material Design 앱을 빠르고 쉽게 빌드할 수 있는지 알아보세요.
The talk will then take you through how the Health Services APIs help you to build power-efficient health and fitness apps across different underlying hardware, allowing you to focus on building your app. They provide APIs for common tasks like workout tracking, collecting all-day health metrics, and high fidelity, instantaneous measurements of metrics like heart rate.
그런 다음 건강 서비스 API를 통해 다양한 기본 하드웨어에서 전력 효율적인 건강 및 피트니스 앱을 빌드하여 앱 빌드에 집중할 수 있는 방법에 대해 설명합니다. 그들은 운동 추적, 하루 종일 건강 지표 수집, 심박수와 같은 지표의 충실도, 즉각적인 측정과 같은 일반적인 작업을 위한 API를 제공합니다.
Once you've collected data, the next step is storing and sharing it. And we have just the talk for you. Many different apps on different devices record health-related data, but the data is trapped within each individual app or service.
데이터를 수집했으면 다음 단계는 데이터를 저장하고 공유하는 것입니다. 그리고 우리는 당신을 위한 이야기가 있습니다. 다양한 기기의 다양한 앱이 건강 관련 데이터를 기록하지만 데이터는 각 개별 앱 또는 서비스에 포함됩니다.
We've heard that users want to see all of their data in one place and gain actionable insights from the full picture. Health Connect will bring together Google Fit, Fitbit,and Samsung Health into one consolidated Android API to read and write to an on-device datastore with the user's consent. Health Connect is now in alpha through the Jetpack Health API and launches for users this fall.
사용자는 한 곳에서 모든 데이터를 보고 전체 그림에서 실행 가능한 통찰력을 얻기를 원한다고 들었습니다. Health Connect는 Google Fit, Fitbit 및 Samsung Health를 하나의 통합 Android API로 통합하여 사용자의 동의 하에 온디바이스 데이터 저장소를 읽고 쓸 수 있습니다. Health Connect는 현재 Jetpack Health API를 통해 알파 상태이며 올 가을 사용자를 위해 출시됩니다.
Check out the talk for all the details.
자세한 내용은 대화를 확인하세요.
FLORINA MUNTENESCU :
Now think big-really big. TV.
이제 크게 생각하십시오. 엄청크게! TV!
In "What's new in Android TV and Google TV," we recap the improvements in Android 12, such as 4K UI support or curating content for a dedicated Watch Next space for kids' profiles. We then take you through the new features in Android 13 that improve performance and quality.
"Android TV 및 Google TV의 새로운 기능"에서는 4K UI 지원 또는 어린이 프로필 전용 Watch Next 공간을 위한 콘텐츠 큐레이팅과 같은 Android 12의 개선 사항을 요약합니다. 그런 다음 성능과 품질을 개선하는 Android 13의 새로운 기능을 살펴보겠습니다.
For example, AudioManager has the ability to anticipate audio route changes, or reacting to HDMI state changes to save power and pause content when needed. We've also added new picture-in-picture support, offering an expanded format, which defaults to docking the picture-in-picture instead of floating. We've also added new APIs to allow for opting out of this dock mode, as well as the ability to mark areas that shouldn't be covered by a floating window. Go watch the talk for more details.
예를 들어, AudioManager는 오디오 경로 변경을 예상하거나 HDMI 상태 변경에 반응하여 전원을 절약하고 필요할 때 콘텐츠를 일시 중지하는 기능이 있습니다. 또한 새로운 PIP(Picture-in-Picture) 지원을 추가하여 기본적으로 플로팅 대신 PIP(Picture-in-Picture)를 도킹하는 확장된 형식을 제공합니다. 또한 이 도킹 모드를 선택 해제할 수 있는 새 API와 부동 창으로 가려서는 안 되는 영역을 표시하는 기능을 추가했습니다. 자세한 내용은 강연을 시청하세요.
NICK BUTCHER :
Both Android Auto and Android AutomotiveOS are driving millions of users to your apps. We continue to update our Car App Library, which makes it easy to build and publish for both platforms using simple templates with expanded categories of supported apps.
Android Auto와 Android AutomotiveOS는 모두 수백만 명의 사용자를 앱으로 유도하고 있습니다. 지원되는 앱의 확장된 범주와 함께 간단한 템플릿을 사용하여 두 플랫폼 모두에서 쉽게 빌드하고 게시할 수 있도록 자동차 앱 라이브러리를 계속 업데이트합니다.
The 1.3 release of Car App Library Later this month adds map interactivity in all map templates, support for dynamically updating point-of-interest list destinations, navigating to multiple destinations, and alerters to notify users of things like traffic camera heador new rider requests for driver apps. Check out "What's new with Android for Cars"for all the details.
Car App Library의 1.3 릴리스 이번 달 말에 모든 지도 템플릿에 지도 상호 작용이 추가되고 관심 지점 목록 대상을 동적으로 업데이트하고 여러 대상으로 이동하는 지원이 추가되며 교통 카메라 헤드 또는 새 라이더 요청과 같은 사항을 사용자에게 알리는 드라이버 앱 경고가 추가됩니다. 자세한 내용은 "자동차용 Android의 새로운 기능"을 확인하세요.
FLORINA MUNTENESCU :
Next up, it's time to talk about tools.What is new in Android Development Tools? Well, turns out, quite a lot. This session recaps the major features in the recent Android Studio stable releases, Bumblebee And Chipmunk, and then turns its attention to Dolphin, which is now in beta, and Electric Eel, which is in canary.
다음으로 도구에 대해 이야기할 시간입니다. Android 개발 도구의 새로운 기능은 무엇입니까? 글쎄, 꽤 많이 밝혀졌습니다. 이 세션에서는 최근 Android Studio 안정 릴리스인 Bumblebee 와 Chipmunk 의 주요 기능을 요약한 다음 현재 베타 버전인 Dolphin과 Canary 버전인 Electric Eel에 대해 설명합니다.
I know, a demo is worth a thousand words.
데모는 천 마디 말의 가치가 있다는 것을 압니다.
So we'll walk you through Play SDK lintcheck, Gradle-managed virtual devices and automated testdevices, the all-new Logcat, live streaming local devices, Compose preview enhancements, Live Edit, and multi preview ,Layout Inspector recomposition counts, and more. But it's not just features we've been working on. We'll also highlight the team's efforts to increase the quality and stability of Android Studio.
Play SDK lintcheck, Gradle 관리 가상 장치 및 자동화된 테스트 장치, 완전히 새로운 Logcat, 라이브 스트리밍 로컬 장치, Compose 미리 보기 개선 사항, Live Edit 및 다중 미리 보기, Layout Inspector 재구성 수 등을 안내합니다. 그러나 우리가 작업한 것은 기능만이 아닙니다. 또한 Android Studio의 품질과 안정성을 향상시키기 위한 팀의 노력을 지속할 것입니다.
NICK BUTCHER :
To investigate and solve performance issues in your app, we've got several tools and libraries to help. This talk starts by recapping the key tools - Perfetto, Android Vitals in the Play Console, and AndroidStudio Profilers, including the new jank detection track in the CPU profiler added in Android Studio Dolphin.
앱의 성능 문제를 조사하고 해결하기 위해 도움이 되는 몇 가지 도구와 라이브러리가 있습니다. 이 강연은 Android Studio Dolphin에 추가된 CPU 프로파일러의 새로운 버벅거림 감지 트랙을 포함하여 주요 도구인 Perfetto, Play Console의 Android Vitals, AndroidStudio 프로파일러를 다시 살펴보는 것으로 시작됩니다.
We then show you how to use the Macro Benchmarking Library to instrument key flows, such as app start-up, and the JankStats library to identify attribute and report janky frames as they happen in the field. Next, we cover what baseline profiles are and how adding them can offer impressive performance improvements to app start-up and key flows. You really have to check this out.
그런 다음 매크로 벤치마킹 라이브러리를 사용하여 앱 시작과 같은 주요 흐름을 계측하고 JankStats 라이브러리를 사용하여 필드에서 발생하는 버벅거림 프레임을 보고하고 속성을 식별하는 방법을 보여줍니다. 다음으로, 기준 프로필이 무엇이고 이를 추가하여 앱 시작 및 주요 흐름에 인상적인 성능 향상을 제공할 수 있는 방법을 다룹니다. 이건 정말 확인하셔야 합니다.
Finally, we cover updates to the Android framework to keep your outperforming at its best. In Android 12, ART also became a mainline module.This means that any device running Android 12 and above will get ART updates outside the Android release cycle, and runtime improvements will be mostly backwards-compatible.
마지막으로 최고의 성능을 유지하기 위해 Android 프레임워크에 대한 업데이트를 다룹니다. Android 12에서는 ART도 메인라인 모듈이 되었습니다. 즉, Android 12 이상을 실행하는 모든 기기는 Android 릴리스 주기 외부에서 ART 업데이트를 받게 되며 런타임 개선은 대부분 이전 버전과 호환됩니다.
This enables us to make OpenJDK API updates, performance updates, and deliver bug fixes. Check out "What's new in Android Performance" for more details.
And, finally, check out the "What's New in Android" talk, which covers recursion.
이를 통해 OpenJDK API 업데이트, 성능 업데이트 및 버그 수정을 제공할 수 있습니다. 자세한 내용은 "Android 성능의 새로운 기능"을 확인하세요.
마지막으로 재귀를 다루는 "Android의 새로운 기능" 강연을 확인하세요.
FLORINA MUNTENESCU : So we're done. 자 이제 끝났습니다.
NICK BUTCHER :
Well, we covered the latest on Jetpack and Compose, large screens, Android 13, building multi device experiences that are better together, Google Play, Wear, Auto, TV, and last, but by no means least, developer tools.
우리는 Jetpack 및 Compose, 대형 화면, Android 13, 함께 사용하면 더 좋은 다중 장치 환경 구축, Google Play, Wear, Auto, TV, 마지막으로 개발자 도구에 대한 최신 정보를 다뤘습니다.
FLORINA MUNTENESCU :
But, for even more, be sure to check out developer.android.com for documentation, samples, and codelabs.
그러나 더 많은 정보를 보려면 developer.android.com에서 문서, 샘플 및 코드랩을 확인하세요.
NICK BUTCHER :
Hopefully we've helped get you up to speed on what is new in Android and where you can go to find out more.
Android의 새로운 기능과 자세한 내용을 알아볼 수 있는 위치에 대한 정보를 얻는 데 도움이 되었기를 바랍니다.
FLORINA MUNTENESCU :
Thanks for watching. 시청 해주셔서 감사합니다.
NICK BUTCHER :
Are you still here? Why are you still here? Go watch the talks.
아직 여기 있어? 왜 아직도 여기 있어? 어여 가서 다른 것도 봐!
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읽어주셔서 감사합니다!
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